Mercedes C200 W204 1.8K with SIM271KE - Etuners Stage1 tune remap 98RON

This stunning Mercedes C200 W204 1.8K M271 came in to receive an #Etuners Stage1 ECU remap: its engine electronics is Continental SIM271KE and we can do it with great results. The supercharging system in the M271K engine is adjustable. Pressure is controlled by the engine computer via the recirculation flap. This way we can increase the pressure without changing the pulley or even touching the engine mechanically at all.

Fortunately, although made in 2008, the condition of this car was excellent. The officially announced power for the latest generation of M271 supercharged engines is 184hp. An upgraded K&N air filter had been installed and it was measured with an open filter box.

It took us a little bit of time and effort to custom tune this engine and get to the the final result.
Maximum flywheel power with the factory map and K&N air filter was 192hp.
After custom tuning, it made 220hp, with a huge power gain near the rev limiter.  Because of the engine’s excellent performance at high revs, the limiter was increased by 200rpm compared to stock.

Many thanks to the owner for trusting us with this beautiful car!

Mercedes C200 W204 1.8K with SIM271KE - Etuners Stage1 tune remap 98RON

Upgrade specifications

  • 98RON fuel
  • Upgraded air filter: K&N inside the stock filter box, measured on dyno with the filter box open
  • Etuners Stage1 ECU remap for SIM271KE on M271 1.8K

Mercedes C200 W204 1.8K with SIM271KE - Etuners Stage1 tune remap 98RON

Performance results

Mercedes C200 W204 1.8K with SIM271KE - Etuners Stage1 tune remap 98RON

Mercedes C200 W204 1.8K with SIM271KE - Etuners Stage1 tune remap 98RON

Original article posted in greek:

Αυτό το πανέμορφο Mercedes C200 W204 1.8K M271 μας εμπιστεύθηκε για την αναβάθμιση πρώτου σταδίου του εγκεφάλου του: είναι Continental SIM271KE και τον προγραμματίζουμε με μεγάλη επιτυχία. Το σύστημα υπερπλήρωσης στους κινητήρες Μ271Κ είναι απόλυτα ρυθμιζόμενο κι έτσι η πίεση ελέγχεται από τον εγκέφαλο, μέσω του κλαπέτου ανακυκλοφορίας. Έτσι μπορούμε να αυξήσουμε την πίεση χωρίς να αλλαχθεί τροχαλία.

Ευτυχώς αν και του 2008, τα χιλιόμετρα και η κατάστασή του ήταν άψογη. Παράξενο πράγμα στις μέρες μας, που ακόμα κι η σωστή συντήρηση είναι σπάνια.
Η ονομαστική ισχύς της τελευταίας γενιάς κινητήρων Μ271 με κομπρέσσορα είναι συνήθως γύρω στα 184 άλογα. Στο συγκεκριμένο είχε εγκατασταθεί ελεύθερο φίλτρο και μετρήθηκε με ανοιχτό το φιλτροκούτι του, κάτι που φαίνεται να του άρεσε πάρα πολύ.

Ώσπου να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα χρειάστηκε αρκετός χρόνος και προσπάθεια.
Μέγιστη ισχύς με το εργοστασιακό πρόγραμμα ήταν 192 άλογα. Μετά τον προγραμματισμό έφτασε τους 220, με τεράστιο κέρδος κοντά στον κόφτη. Καθώς ο κινητήρας έδειχνε πολύ ορεξάτος στο δυναμόμετρο, αυξήσαμε τον κόφτη κατά 200 στροφές, ώστε να αποδίδει ακόμα περισσότερο ψηλά.

Ευχαριστούμε πολύ τον ιδιοκτήτη για την εμπιστοσύνη του!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *