Citroen C4 1.6 BlueHDI100 – Stage1

Πριν σας γράφω την ιστορία του ιδιοκτήτη, καλύτερα να σας εξηγήσω για τον κινητήρα, που συμπαθούμε όλο και περισσότερο αυτό τον καιρό:

Ο 1.6HDI και τα αδερφάκια του είναι μια συνεργασία της Peugeot/Citroen με τη Ford: PSA DV6 για τους Γάλλους, Ford DLD-416 για τους Αγγλοαμερικάνους. Ήταν με μεγάλη διαφορά ο πιο επιτυχημένος και μεγαλύτερος σε αριθμό κινητήρας σε παραγωγή στο μέγεθός του και για τις δύο εταιρείες.

Επειδή το μπλοκ του DV6 υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, εξελίσσεται συνεχώς ώστε να συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές ρύπων καθώς αναβαθμίζονται. Στην πιο πρόσφατη ιστορία του ξεκίνησε με 90 ίππους και 110 ίππους πάνω σε αυτοκίνητα Euro4, στη συνέχεια τον είδαμε με 75, 92 και 115 πάνω σε Euro5. Σήμερα, οι εκδόσεις σε κυκλοφορία είναι με 75ίππους (που περιορίζεται μέσω λογισμικού από την επόμενη μεγαλύτερη έκδοση), με 100 ίππους και με 120 ίππους.

Βασική διαφορά ανάμεσα στις εκδόσεις: Οι μικροί έχουν Mitsubishi MHI TD025 με παραδοσιακή wastegate ενώ οι μεγάλες εκδόσεις (110+ ίππων) χρησιμοποιούν Garrett GT15V με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας – VNT. Μην μπερδευτείτε, η διαφορά τους δεν είναι μόνο στο λογισμικό που τρέχουν.

Η έκδοση που βρίσκεται πάνω στο Citroen C4 1.6 Bluehdi100 του 2016 είναι με ιντερκούλερ, φίλτρο μικροσωματιδίων και καταλύτη για μονοξείδια του αζώτου, βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων EGR και σύστημα adblue ώστε να είναι συμβατό με προδιαγραφές ρύπων Euro6.

Εργοστασιακό μετρήθηκε στο δυναμόμετρό μας ακριβώς όσο λέει ο κατασκευαστής: 99 και κάτι ψιλά άλογα ισχύς κινητήρα.
Παρόλο που θεωρητικά το C4 ζυγίζει μόλις 1200 κιλά χωρίς οδηγό, πρακτικά στο δρόμο είναι ένα πολύ αργό και απρόθυμο αυτοκίνητο. Ειδικά αν το συγκρίνει κανείς με το αντίστοιχο C3, που εφοδιάζεται με τον ίδιο κινητήρα και πηγαίνει σαν σφαίρα μπροστά του. Ο ιδιοκτήτης ήταν συνηθισμένος σε ένα πολύ γρήγορο 207 Rc και άλλαξε αυτοκίνητο, δυστυχώς η οδηγική εμπειρία δεν του άρεσε και πάρα πολύ.

Μετά τον αναπρογραμματισμό 1ου σταδίου #Etuners, η ισχύς ανέβηκε στους 128.6 ίππους με τεράστιο κέρδος ροπής: 5 κιλά στις μεσαίες στροφές και πολύ καλύτερη απόκριση στο δρόμο. Καθόλου ευκαταφρόνητο το κέρδος, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι το αυτοκίνητο είχε 80.000χλμ ήδη, μικτής οδήγησης σε πόλη και ταξίδια, χωρίς καμια ιδιαίτερη περιποίηση ή προετοιμασία στο μοτέρ.
Όλα τα περιφερειακά ήταν και παρέμειναν εργοστασιακά με μοναδική αλλαγή το λογισμικό.

Για οποιαδήποτε πληροφορία χρειαστείτε σχετικά με τον αναπρογραμματισμό του δικού σας Citroen, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

 

Upgrade specifications

  • Stock hardware
  • #Etuners Stage1 ECU remap

Performance results

  • Maximum engine power: 128.5hp (measured stock 99.5hp), gains 29hp
  • Maximum engine torque: 354Nm (measured stock 306Nm), gains 48Nm