BMW 335D E92 N57 – #Etuners Stage2+

BMW 335D E92 3.0D - Etuners Stage2+ remap tune

The most powerful BMW E92 335D produces 286bhp out of a 3-liter twin turbo Ν57 engine. The two turbos help each other out with spooling and top end power, to bring this excellent result. Stock boost on this monster is at 2.0bar (28psi), and when it is tuned it exceeds 2.5bar (36psi).

Flash forward into the future: This car has gone through a racing transformation, engine-wise.

  • Cold air intake kit
  • Upgraded intercooler
  • Upgraded exhaust
  • Upgraded gearbox software
  • Stage2+ ECU remap

The owner brought his car in search of more power over what it was already delivering. Specially because this very engine is tuned on both sides of the Atlantic, with great results. It had already been measured tuned at 300whp on another dyno. We confirmed the power output as it delivered 300.5whp on our dyno too.
As a first step, the ECU was made stock and the power output was measured again, so that we could check the engine’s health before pushing any further. It produced 236whp, meaning there was no issue with the engine.

After several hours of custom tuning and testing different calibration parameter changes, we reached 328whp, 28whp more than the car came in with.
Many thanks to the owner for trusting us with his car!

BMW 335D E92 3.0D - Etuners Stage2+ remap tune

Upgrade specifications

  • Cold air intake kit
  • Upgraded intercooler
  • Upgraded exhaust
  • #Etuners Stage2+ ECU remap
  • Upgraded gearbox software

BMW 335D E92 3.0D - Etuners Stage2+ remap tune

Performance results

  • Maximum wheel power: 323whp (measured stock with upgraded parts 236whp), gains 84whp over stock

BMW 335D E92 3.0D - Etuners Stage2+ remap tune

For more information about our BMW remaps, please visit:
https://www.etuners.gr/category/ecu-remaps/bmw/

 

Original article, posted in Greek:

BMW 335D E92 N57 – #Etuners Stage2+

Στη θηριώδη έκδοσή της με πετρέλαιο η BMW 335D παράγει 286 ίππους από τον τρίλιτρο κινητήρα Ν57. Δύο τουρμπίνες σε σειρά βοηθούν η μια την άλλη ώστε να φτάσει την ισχύ που υπόσχεται ο κατασκευαστής. Η εργοστασιακή πίεση σε αυτό τον κινητήρα είναι περίπου στα 2bar! Βελτιωμένος συνήθως κυμαίνεται στα 2.5bar.

Ας πάμε τώρα δύο επεισόδια παρακάτω. Έχουμε αγωνιστικό μετασχηματισμό του κινητήρα:
– Κιτ εισαγωγής κρύου αέρα
– Μεγαλύτερο ιντερκούλερ
– Αναβαθμισμένη εξάτμιση
– Πρόγραμμα στο κιβώτιο ταχυτήτων
– Πρόγραμμα στον εγκέφαλο κινητήρα (αγνώστου προέλευσης)

Ο ιδιοκτήτης ήρθε σε εμάς γιατί ήθελε λίγη ακόμα απόδοση καθώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο βελτιώνεται και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού με μεγάλη επιτυχία. Είχε μετρηθεί σε άλλο δυναμόμετρο, με το πρόγραμμα που φορούσε, στους 300 ίππους στους πίσω τροχούς.
Η μέτρηση επιβεβαιώθηκε κι αρχίσαμε να δουλεύουμε ανάποδα:
Πρώτα ο εγκέφαλος έγινε εργοστασιακός και μετρήθηκε πάλι το αυτοκίνητο για να δούμε την ισχύ του: 236 ίππους στους τροχούς, όπως προβλέπεται και μετριέται. Άρα δεν υπήρχε κανένα μηχανολογικό πρόβλημα.
Μετά από μερικές ώρες custom tuning πάνω στο δυναμόμετρο, πετύχαμε αύξηση ισχύος στους 328 ίππους στους πίσω τροχούς. Σχεδόν 30 περισσότερους από ό,τι είχε όταν ήρθε το αυτοκίνητο.

Ευχαριστούμε πολύ για την εμπιστοσύνη!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *